Вести

ВЕСИЋ: ДО 2030. ГОДИНЕ ПРЕЛАЗИМО НА ШИНСКИ СИСТЕМ ЈАВНОГ ПРЕВОЗА

Заменик градоначелника Београда Горан Весић отворио је међународни регионални семинар под називом "Модернизација јавног градског превоза у Београду", који је одржан у хотелу "М" у оквиру пројекта који финансира Влада Јапана као донацију нашем главном граду. Весић је том приликом захвалио Влади Јапана на подршци коју пружа Србији.

"Вредност донација Јапана Србији у последњих двадесет година износи скоро пола милијарде евра. Јапан је и један од највећих донатора београдском универзитету. Мало је земаља показало жељу да помогне нашој земљи као што је то урадио Јапан, без обзира на удаљеност између две земље, због чега смо срећни што имамо таквог пријатеља. У Србији тренутно послује више од тридесет јапанских компанија и увек сам спреман да разговарам с јапанским пријатељима о томе како да још компанија инвестира у Београд", рекао је Весић, наводећи пример да је једна од највећих светских компанија "Itochu" тренутно ангажована на пројекту депоније у Винчи заједно са француским "Суезом".

Весић је оценио да је нама потребна реорганизација превоза, јер ће се у наредних осам година у Београду десити "тектонске промене које досад нису виђене".

"До 2030. године доминантно ћемо прећи на шински систем јавног превоза, што је велика и суштинска промена која подразумева потпуно другачију организацију. Прва линија метроа биће завршена 2028, а 2030. године друга линија. Очекујемо да до краја овог месеца буде потписан споразум о реконструкцији и изградњи БГ воза, што је у плану да се ради пет-шест година. Такође, урадићемо и 42,6 километара нових трамвајских линија и то на читавој левој обали Дунава, од Пожешке према Цераку и од Јурија Гагарина према Бежанијској коси. На улицама ће бити много мање аутобуса, и то хибридних, електричних или на природни гас, односно нећемо имати ниједно возило на фосилна горива", истакао је Весић. 

Таква промена, додао је Весић, захтева потпуну реорганизацију јавног превоза и ствара велике могућности за уштеду.

"Наше линије постављене су осамдесетих година, а град се у међувремену мењао. Неки делови су се "испразнили", неки "пунили", а јавни превоз то није пратио због чега негде имамо полупразне, а негде препуне аутобусе. Зато ће помоћ Владе Јапана и агенције "Џајка" у томе да сами организујемо јавни превоз бити од великог значаја", навео је Весић, подсећајући да се следеће године навршава 140 година дипломатских односа између Јапана и Србије. 

 

 

Извор: Танјуг