Вести

Величковић: Секретаријат за привреду на Међународном сајму туризма

Секретар за привреду Милинко Величковић најавио је да овај секретаријат, који подстиче и стара се о развоју туризма и обогаћивању туристичке понуде на читавој територији Београда, своје активности јавности представља на 41. Међународном сајму туризма у Београду, од 21. до 24. фебруара, заједно са Туристичком организацијом Београда, градским општинама, установама и предузећима. Прецизније, у оквиру штанда Београда, Секретаријат за привреду промовисаће активности на развоју туризма, обогаћивању туристичке понуде Београда и туристичкој атрактивности Београда, и активности на подстицању категоризације и промоције категоризованих угоститељских објеката за смештај (кућа, апартмана, соба и сеоског туристичког домаћинства), који доприносе разноврсности укупне смештајне понуде града Београда, и најавити да ће и ове године путем јавног конкурса суфинансирати пројекте у области туризма.

У сарадњи са градским општинама Врачар, Савски венац, Чукарица, Сурчин, Гроцка, Земун, Раковица, Лазаревац, Младеновац и другима, у оквиру заједничког наступа на штанду града Београда и на посебним штандовима општина Савски венац, Земун, Раковица, Младеновац, Барајево биће представљен део разноликог наслеђа, угоститељске и туристичке понуде у циљу популаризације туристички атрактивних потенцијала, догађаја и бројних манифестација које могу анимирати и окупити пре свега домаће становништво и посетиоце, али и подстаћи излете, боравак и викенде на руралном подручју града и јавности показати нека од занимљивих места, где још нисте били у Београду. 

Секретар Величковић је истакао да већ традиционално, у оквиру сајма туризма и обележавања Међународног дана туристичких водича, а у најави нове туристичке сезоне, Секретаријат за привреду са Удружењем туристичких водича Србије и других установа, организује бесплатна разгледања града. У недељу, 24. фебруара, туристички водичи поклањају бесплатна разгледања Кнез Михаилове улице, Врачарског платоа, старог Земуна, Савамале, Ташмајдана и др. Реализоваће се и тематске туре „Трагом Античког Београда”, „Скривене лепоте Београдске тврђаве”, обиласци Новог гробља – музеја на отвореном и друго. Градски секретар за привреду нагласио је да Грaд Бeoгрaд улаже много у уређење града, да се остварује значајан рaст туристичког промета и да се Београд свe боље пoзициoнирa нa туристичкoj мaпи Eврoпe и свeтa. 

Према подацима Секретаријата за управу – Сектора статистике, Београд је прошле године посетило 1.142.943 туриста, 13 одсто више иностраних у односу на прошлу годину. Остварено је више од два милиона и четири стотине ноћења (14 одсто више). Београд је посетило и око 80.000 гостију који су дошли речним бродовима, крузерима. У оквиру развоја инфраструктуре за наутички туризам, у 2019. години планирано је пристаниште код Старе капетаније у Земуну за туристичке бродове и постављање пет понтона за потребе туристичког разгледања града са реке и речни такси. 

Туристи су највише боравили у хотелима. По подацима Министарства трговине, туризма и телекомуникација, које издаје решења о категоризацији хотела, у Београду има 109 хотела, отворено је тринаест нових и то је свакако значајан раст у односу на претходне године. У порасту је и понуда приватног смештаја. По подацима Секретаријата за привреду, на почетку 2019. године у Београду има укупно категоризовано 1.469 смештајних јединица у приватном смештају, који располажу са 3.507 лежаја. 

По писању бројних европских и свeтских мeдиja, Бeoгрaд је представљен кao изузeтно aтрaктивна и пoжeљна туристичка дeстинaциjа, град који никако не би требало пропустити, који настоји да увек буде нов и занимљив. У периоду који је пред нама, уложиће се додатни напори у промоцији Београда на новим туристичким тржиштима, да се обогати туристичка понуда новим садржајима и продужи просечно време боравка у Београду, што би требало да допринесе све бројнијој посети и приходима од туризма. 

Туристичка организација Београда на предстојећем сајму промовисаће туристичку понуду нашег града, града културе, манифестација и догађаја, града спорта, „добре енергије, шопинга и забаве”, али и дестинације која је увек нова и занимљива за све категорије посетилаца.

 
 
Извор: Beoinfo