Вести

Шапић: Блокаде нису решење

Градоначелник Београда Александар Шапић изјавио је данас да је одлуку о скраћењу аутобуских линија 704,706 и 707 суспендовао због претњи блокадама.

"Данас смо сведоци да се, под плаштом оправданих захтева студената, дешава урушавање уставно-правног поретка блокадама на улици и постављања новог поретка заснованог на сили", рекао је Шапић на конференцији за новинаре у Старом двору.

Шапић је навео да је дао дозволу и сагласност Секретаријату за саобраћај да спроведе пројекат прилагођавања јавног саобраћаја, с обзиром на то да ће бити повећан број аутобуса јавног превоза, да је број возила у Београду повећан за 250.000 и да су изграђена бројна нова насеља, а да су му у Секретаријату предложили скраћивање линија 704, 706 и 707, при чему две од њих крећу из Батајнице, а једна из Земун поља.

Шапић је објаснио да је идеја била да људи из тих аутобуса код Ушћа преседну на било који други аутобус који иде у центар града, а максимално чекање на те аутобусе је три минута, и да оду до центра града. 

Према његовим речима, у Секретаријату за саобраћај су му рекли да већина путника ни не прелази Бранков мост, јер ради на Новом Београду или Земуну, а тиме би се растеретио саобраћај у самом центру града, јер би мање аутобуса прелазило Бранков мост, а била би и мања гужва на окретници Зелени Венац.

Шапић је навео да би се тиме, због мање гужве, скратило време путовања путника из Батајнице и Земун поља у центар града.

"Онога тренутка када је објављена информација у року од пар сати су Секретаријату стигле претње, а затим претња блокадом Пупиновог моста уколико се те линије скрате. Председник општине Земун Гаврило Ковачевић се придружио у осуди скраћења линија, а није осудио блокаде. Тог тренутка сам схватио да имамо проблем", рекао је Шапић.

Шапић је запитао да ли је решење било ког проблема да у неколико сати запретите блокадама.

"Одређене интересне групе нису нам дозвољавале да спроводимо одређене процесе, иако смо легитимни представници грађана, изабрани на изборима. Уколико између два изборна процеса дозволите да разне интересне групе имају право да заустављају и одлучују шта да раде, тог тренутка се сила закона из руку легитимних представника власти пребацује у руке оног који је јачи", рекао је Шапић.

Шапић је такође навео да седам насеља у Београду имају аутобуске линије из којих се иде у центар града и још 27 насеља која немају директну везу са центром града.

"Ни њима није у интересу да добију линију у центар града јер ће дуже путовати. Шта ћемо ако тих 27 насеља почну да постављају блокаде и траже да и они имају директну линију до центра града. Онда више није важно шта сматрају они који се баве струком и легитимно изабрана власт, него почињемо да примењујемо закон силе", навео је Шапић.

Шапић је истакао да ускоро долазе нови аутобуси, а да не могу сва насеља да добију нове аутобусе и запитао како ће да се одреди која насеља ће добити нове аутобусе.

"Оног ко буде имао јачу блокаду? Бојим се оног момента када прихватите да закон силе постане јачи", рекао је Шапић и истакао да градска власт неће да мења своју политику.

"Зауставићемо радове где год нас зауставе на силу, док год нам држава не омугући рад. Нећемо повући ниједан потез који некоме даје за право да блокира град и примени силу на анархистички начин. Имате радове на Тргу Николе Пашића и можда неко дође да блокира и ми ћемо стати. Нећемо да доводимо у опасност раднике градских предузећа", рекао је Шапић.

Говорећи о ГСП-у и приватним превозницима, Шапић је рекао да ГСП има статус као било које приватно предузеће, да га град плаћа као и приватна, а уз то га још и субвенционише.

Када је реч о протесту дела запослених у ГСП-у, Шапић је навео да припадници неких синдиката, које чине, како је рекао, један одсто запослених, протестује и да су они у огромној мањини у односу на репрезентативне синдикате, као и да су њихови захтеви чисто политички.

 

Погон Дорћол остаје у власништву Београда

Шапић је изјавио да ће погон Дорћол Градског саобраћајног предузећа (ГСП) остати у власништву града Београда, чак и ако се закључи приватно-јавно партнерство са приватним оператером.

Шапић је рекао да ће погон ГСП-а Дорћол остати у функцији, јер немају бољу локацију за њу, а и, како је рекао, не траже је.

"Тако да ће погон Дорћол сигурно остати, макар док сам ја градоначелник. Можда ће бити измештен, али тек када се нађе боља локација, а не тражимо је. Електрична возила или тролејбуси ће остати ту, а ускоро ћемо донети одлуку да ли ћемо набављати електроаутобусе или тролејбусе", рекао је Шапић.

Додао је да ће остати и инсталација да могу да се користе и тролејбуси, а ако се неко буде противио употреби електроаутобуса, а буду купљени, они ће, како је рекао, остати у гаражама.

Такође, рекао је да није упознат о томе да је, према плановима града, на месту погона Дорћол предвиђена градња пословно-стамбеног комплекса.

 

 

 

Извор: Танјуг