Вести

ЂОРЂЕВИЋ: ШОЛАК И ЂИЛАС ПАТОЛОШКИ МРЗЕ ВУЧИЋА

Ни тек окончани празнични дани нису могли да протекну без гебелсовске пропагандне кампање, која се - пуна лажи, дезинформација и измишљотина у тзв. независним, објективним и слободним медијима - свакодневно води против Србије и њених националних и државних интереса, уз увреде, претње и патолошку мржњу према највишим државним руководиоцима, пре свих према председнику Републике Србије Александру Вучићу и члановима његове породице, рекао је Зоран Ђорђевић, директор Јавног предузећа Поште Србије и члан Председништва Српске напредне странке. 

"Ти "бастиони слободног и истинитог, часног и професионалног новинарства" у власништву су двојице тајкуна овдашњих, два Драгана, Ђиласа и Шолака (трајних партнера у многим сумњивим пословима и разним "успешним пословним пројектима", нарочито оним и онаквим који су за резултат имали енормно богаћење обојице), и у функцији су искључиво њихових приватних интереса, како политичких, тако и економских.

У светлу личних економских интереса, требало би посматрати и праву медијску хајку и харангу коју њихови медији попут "Нове", "Нове С", "Н1", "Данаса" и осталих воде против "Телекома" и изузетних пословних резултата које ова државна компанија, као главни пословни и тржишни конкурент Шолаковој "Јунајтед медији", постиже. Централна тема већине ових напада је "Телекомов" успешан пословни потез - куповина права за пренос утакмица Премијер лиге, за наредни шестогодишњи период, почев од ове 2022. године - при чему се, лажима и дезинформацијама, упорно покушава наметнути закључак да је то учињено на нетранспарентан и/или некакав нечастан начин, да су права плаћена изузетно скупо, да је то нерационалан и по "Телеком" финансијски штетан посао, да је то бацање народног новца... Уз све ове, тобоже економске примедбе, додају се и оне које имају политичку конотацију - све са циљем да се дискредитују и "Телеком", као компанија, а кроз ту државну компанију и држава Србија.

Истина је, међутим, сасвим другачија него што то покушавају да представе Шолакови и Ђиласови медији. Према ономе што се може закључити из иностраних медијских и других, добро обавештених кругова (пре свега оних из Енглеске, који се баве продајом спортских права, као што је "BC Partners", највећи пословни партнер Драгана Шолака), ради се о томе да је Шолакова пословна империја озбиљно уздрмана и да њени тренутни дугови премашују 4 милијарде евра. То се, додуше, не би дало лако закључити, узимајући у обзир да је Драган Шолак управо купио фудбалски клуб Саутемптон за нешто више од 100 милиона евра, али је и то само доказ многих закулисних и сумњивих радњи којима се новац "прелива" у Шолакове приватне џепове.

Али да покушамо да откријемо разлоге због којих је "Телеком" платио шестогодишња права преноса 600 милиона евра, што је ипак енормно висока цена за тржиште као што је Балкан. Прави разлог за тако високу цену, о чему Шолакови медији ћуте, јесте што је она излицитирана после неколико кругова надметања, и то управо са Шолаковом фирмом СББ, која је била спремна да у другом кругу (у првом кругу понуда и "Телеком" и СББ су били врло блиски са висином понуђеног износа) за та права плати нешто мало мање од 600 милиона. Дакле, да су Шолак и СББ успели да победе на тендеру, за - како тврде добро обавештени извори из Лондона - износ од 570 до 580 милиона, онда би то био "генијалан, маестралан, изузетан пословни потез", како ових дана читамо када је у питању куповина фудбалског клуба, али пошто је на тендеру изгубио од "Телекома", онда је то "бацање народних пара". Свесно се прикрива истина. Свесно се лаже и крије податак колико је стотина милиона понудио СББ, за колико је изгубио од "Телекома" и форсира се прича како је нешто плаћено много скупље него што је некада коштало.

О свему томе постоје и сведоци и веродостојни докази, и то зна Шолак, као што зна и то да, на његову жалост и штету, више нема своје људе у "Телекому", нити на многим кључним местима у извршној власти које је плаћао и преко којих је годинама успевао да свом медијском царству обезбеђује монополистички положај.

Јер "Телеком" је годинама служио као "крава музара" Драгану Шолаку. Његов СББ се ширио, а "Телеком" пропадао, што је Шолак остваривао преко својих потплаћених сарадника, како у "Телекому" тако и у Радио Телевизији Србије, па се раније на тенедерима за куповину спортских права појављивао само СББ, те су тако и утакмице наше репрезентације, упркос законским обавезама, биле преношене на кабловском каналу, из Луксембурга. Како се на тендерима увек појављивала само једна фирма, сасвим је логично да је она и побеђивала. Садашња куповина права за пренос Премијер лиге била је приоритетан Шолаков циљ, такорећи питање "живота и смрти" за њега, јер се СББ, после неколико лагодних монополистичких година на тржишту, суочио са конкуренцијом, са "Телекомом". Последња шанса да Драган Шолак како-тако одржи своју посрнулу империју био је његов Спорт клуб и пренос спортских догађаја, али како је "Телеком" покуповао све гледане спортске догађаје, Шолак је ишао на све или ништа када је Премијер лига била у питању, и он је заправо дигао цену на 600 милиона евра, надајући се да ће "Телеком" одустати. Покушао је, дакле, тим очајничким потезом да спаси своју компанију која је плаћена преко 3 милијарде евра, а коју се већински власник "BC Partners" спрема да прода.

Истина је, поменимо и то, да је "Телеком" од некадашњих 400.000 корисника услуга кабловске телевизије и интернета (у то време, монополиста Шолак већ је имао преко милион), уз промену менаџмента и потпуну промену пословне политике у последње две године дошао до преко 1,1 милион корисника, од којих су многи управо бивши корисници разних Шолакових дистрибутера разних услуга.

Истина је и, тврде добро обавештени извори, да многи Шолакови пословни партнери и инвеститори који су финансирали његове пословне замисли нису баш спокојни због финансијских губитака и проблема у којима се налазе Шолакове компаније, као и да многи размишљају да продају свој удео или права које у њима имају. Неки, као што је већ помињани "BC Partners", најавили су излазак из сектора кабловских медија и пословни ангажман у сфери спорта. Можда би у том светлу требало посматрати и Шолакову куповину Саутемптона, уз логично питање - чијим је то новцем купљено, с обзиром на врло лоше пословне резултате његових компанија, као и колико ће људи остати без посла када њихов лично пребогати газда прогласи банкрот и покуша да буде "успешан спортски радник"?!

Ипак, не верујем да ће се Шолак одрећи медија, бар не у догледно време и не у Србији, у којој он и његов проверени партнер у пословним марифетлуцима и разним транге-франге комбинацијама, Драган Ђилас, имају и политичке амбиције и планове, тако да сам сигуран да ћемо, бар до априлских избора, морати да трпимо њихове претње и увреде, да слушамо и читамо лажи, измишљотине и бљувотине, да будемо изложени болесној сујети и патолошкој мржњи оличеној у њима и њиховим плаћеницима.

После избора, када им грађани Србије поново својим гласовима буду рекли да их по злу памте и да их не желе, сигуран сам да ће истина о много чему у вези са Шолаковом пословном империјом бити свима доступна, укључујући и надлежне државне органе."

 

 

 

Извор: Информер