Саопштења

Мирковић: Ђилас открио да не жели метро у Београду

Александар Мирковић, шеф одборничке групе СНС и народни посланик

 

Данас нам је Ђилас открио да је њгова жеља да Београд нема метро само зато што он није био способан да га изгради. Метро почиње да се гради током наредног месеца упркос свим Ђиласовим жељама да се не изгради.

Ђилас лаже када каже да је 2012. године метро требало да кошта мање. Те 2012. године није имао пројекат прве линије, није било урбанистичког плана а ни закона о метроу. Да није имао паре да гради метро добро је познато. Махао у јавности цртежом прве линије на нивоу деце из основне школе који се односио на једну линију лаког метроа дужине 15 километара, од којих је осам километара требало да буде под земљом, а седам километара изнад земље уз то да се укршта са осталим саобраћајем. Стручно речено то није био метро већ трамвај али шта Ђилас зна шта је шта. Махао је тим цртежом да превари грађане пред изборе 2012. године.

Београд наредног месеца почиње да гради прави метро дужине од 40,5 километара у оквиру ког је само прва линија, дужине 21,3 километара више од 90 одсто испод земље. Да не причам о томе да је Ђиласов цртеж лаког метроа требало да има 25 станица на 15 километара, a сада се на 40,5 километара правог метроа граде 43 станице како је свуда на свету од Њујорка до Москве.

Свуда на свету станице метроа граде се на око километар раздаљине, Ђилас је цртaо станице на раздаљини од по 400 метара, а 15 од његових 25 станица требало је да буду трамвајске станице. Ми градимо 40 правих подземних станица од 43 колико ће их бити.

Врхунац безобразлука је то што Ђилас напада пројекат који је радила француска компанија коју је он довео 2012. године и са којом је потписао уговор без тендера.

Ђилас мисли да сви људи имају кратко памћење па се не сећају да је пред изборе 2012. године са Борисом Тадићем, Божидаром Ђелићем, потписао, без тендера, уговор са француском владом о изради идејног пројекта и претходне студије изводљивости за београдски метро. То је све што је Ђилас урадио за београдски метро а данас без стида напада решења компаније коју је он довео у Србију.

Све што је наша власт у граду урадила по питању пројектовања метроа, од 2014. године, било је по Ђиласовим уговорима и на основу његових договора, а компанија "Ежис" тек недавно завршила претходну студију изводљивости. Тек та студија  дала је оквирну цену изградње метроа, а права цена ће се знати када буде завршена студија изводљивости са пројектом за грађевинску дозволу.

Нека нам Ђилас не прича о пословима без тендера јер је као градоначелник доделио посао за изградњу Пупиновог моста кинеској компанији без тендера.

План генералне регулације шинских система који ће Скупштина града Београда усвојити 8. новембра значи да ће се градити нове линије БГ воза. Имаћемо 223 км градске железнице са преко 500 полазака дневно, што значи да ће становници Обреновца, Сурчина, Лазаревца, Барајева, Сопота и Младеновца имати градски воз на сваких 10-12 минута у шпицу, а на сваких 45 минута ван шпица. Поред тога, градимо нових 42.6 километара трамвајске пруге. Продужићемо трамвајску линију од Пожешке до Церака, од Гандијеве до Бежанијске косе и од Богословије преко Аде Хује на леву обалу Дунава. 

Ђиласу ништа од овога није потребно. Он се вози џиповима. Зашто би њему било важно да грађани добију метро, градску железницу или трамвај? Зато све чини да спречи да Београд добије метро. Као и увек непогрешиво увек ради у свом интересу, а против интереса грађана.

 

Служба за информисање

Српска напредна странка

Градски одбор Београд