Вести

Весић: Планови омогућавају наставак развоја града

Заменик градоначелника Горан Весић оценио је данас да планови који су усвојени на седници Скупштине града омогућавају наставак развоја Београда. Он је подсетио да је ранија покривеност Београда урбанистичким плановима била свега око 35 процената.

Овај сазив градске скупштине на свакој седници усваја бар пет, шест, а некад и више урбанистичких планова, како готових тако и одлуке да се раде нови. Када се донесе одлука, израда плана траје отприлике годину дана, мада је новим законом о планирању и изградњи тај рок скраћен. Због тога се надам да ће та процедура бити и бржа како би се и инвестирање убрзало. Покривеност плановима града тренутно је око 65 одсто, са циљем да до краја овог мандата буде око 70 процената – рекао је Весић, појашњавајући да то практично значи да је покривен читав град, јер ће преостати они мање битни делови у урбанистичком смислу.

Весић је додао да сваки од објеката који се гради, не само да запошљава грађевинску индустрију и подиже бруто домаћи производ већ и обезбеђује нова радна места. Он се посебно осврнуо на план који се тиче привредне зоне дуж Ибарске магистрале, подсећајући да је ово једна од 11 таквих зона. Он је појаснио да су две већ у потпуности заживеле.

Привредне зоне се налазе на ободима града или на границама приградских општина и омогућавају веће инвестирање и више радних места – навео је Весић.

Београд је одговорна локална самоуправа и ради много на привлачењу инвеститора, чиме се обезбеђују и нова радна места – то је политика града, оценио је Весић.

 

Београд добија јавне бицикле

 

Градски одборници усвојили су на данашњој седници Одлуку о постављању система јавних бицикала на територији Београда, а како је појаснио заменик градоначелника Горан Весић, у наредне три године ће за ову намену бити издвојено три милиона евра, сваке године по један милион евра. Тако ће се направити 150 станица са 1.500 јавних бицикала.

Циљ нам је да Београд, по угледу на друге европске градове, има јавне бицикле које ће грађани један временски период користити бесплатно, а касније уз надокнаду. Ово је важна одлука за град и она је последица наше политике према којој предност дајемо пешацима, бициклима, електричним аутомобилима и аутобусима у односу на саобраћај који загађује животну средину. Сигуран сам да ћемо до краја године расписати тендер и да ћемо почетком следеће године добити оператора. Када добијемо оператора, он ће бити партнер граду, а град ће уложити у станице и купити бицикле – појаснио је Весић.

Према његовим речима, град ће сваке године радити по 50 нових станица и куповати по 500 бицикала.

Он је рекао да Београд сада има 83 километра бициклистичких стаза, највише на Новом Београду, те да је план да се изгради око 120 километара  у наредне четири године. Како је навео, од тога ће 90 километара ићи по постојећим улицама, а 30 километара ће бити новоизграђено.

Када то будемо завршили, имаћемо нешто више од 200 километара бициклистичких стаза, што је важно за Београд, али и за постојање еколошке хијерархије у саобраћају – закључио је Весић.

Горан Весић се осврнуо и на данашњу одлуку о Градској управи којом сви општински грађевински инспектори прелазе у надлежност града.

На тај начин ћемо бити ефикаснији у борби против бесправне градње, која у нашој земљи постоји засигурно 40, 50 година. То је, нажалост, део менталитета, али смо коначно донели прописе који ће омогућити да се она заустави – закључио је Весић.

 

 

Извор: beoinfo