Вести

Михајловић: Влада Србије је стабилна

"О реконструкцији Владе Србије морало би да се разговара на састанцима Српске напредне странке, а таквих прича до сада није било. Нисмо о томе разговарали ни на седници владе пошто се бавимо веома озбиљним и крупним питањима важним за будућност ове земље. Уосталом, премијер је рекао да ће мислити о томе после јануара. Циљ реконструкције, ако је уопште и буде, неће бити да нека странка уђе, а друга изађе из владе, већ да на место министра који се није снашао у свом ресору дође неко други", каже Зорана Михајловић, потпредседница Владе Србије и потпредседница СНС-а, у разговору за Данас, одговарајући на спекулације да ће СДС Бориса Тадића у владајућој коалицији заменити социјалисте Ивице Дачића.
 
Да ли се већ оквирно зна који министар је лоше радио и да ли су то Велимир Илић и Срђан Вербић, како се спомиње?
- Не бих лицитирала ни са једним именом, јер данас још не може да се одреди шта су резултати сваког министарства, баш зато што је влада радила у ванредним условима четири месеца. Сваки дан се у медијима спомиње неко друго име, али никоме од министара није лако, ни Вербићу, ни Лончару, а понајмање Николи Селаковићу, с обзиром на штрајкове са којима се суочавају. Али, сви смо знали да ће мере изазвати негодовање и да без обзира на то морамо да их спроведемо, да би Србији било боље, да би нашој деци било боље.
 
Колико сте задовољни радом министара из редова СПС-а?
- Мислим да могу да буду активнији, само у смислу да их више чујемо и видимо. То се поготово односи на пољопривреду и животну средину, за коју су заинтересовани многи страни инвеститори. То није критика, већ само покушај да објасним колико су велике могућности за развој пољопривреде. Имаћемо самит са премијером Кине у децембру, када ће огроман број кинеских компанија доћи са темама везаним за пољопривреду.
 
Колико је владајућа коалиција у овом тренутку стабилна, с обзиром на критике СПС?
- Критике не могу да утичу на стабилност владе. Мислим да влада јесте стабилна и да свако ради свој посао, надам се, најодговорније и колико може.
 
Страхујете ли можда да ће ова влада бити упамћена само по оштрим резовима?
- Не бих рекла. Неке државе су направиле велике дугове, али су нешто и урадиле. Хрватска се енормно задужила и повећала свој јавни дуг, али су направили путеве. Ми смо само трошили, а немамо ни Коридор 10 ни Коридор 11.
 
Зашто онда нико из претходних влада није одговарао за то што се само трошило?
- Нисам права адреса за то, али у претходном и овом министарству написано је више од четрдесет кривичних пријава и прослеђене су тужилаштву. Чекамо да видимо шта ће да ураде. Нисам та која ће рећи овај је крив, или није, али сви ресори су практично покривени тим пријавама. Мој задатак је да најефикасније буду завршени сви започети пројекти.
 
Када ће Србија имати путеве као Хрвати?
- Коридор 10 ће бити завршен до 2016, на Коридору 11 се ради и разговарамо са Кинезима. Имаћемо свакако пут до Златибора, мост Земун - Борча, а 400 милиона евра биће уложено у рехабилитацију путева. До идуће летње сезоне завршићемо и проширење прелаза код Батроваца, како путници више не би чекали по седам сати на граници.
 
Зашто спајате Коридоре и Путеве?
- Процене кажу да ће то донети 25 до 30 одсто уштеде у трошковима, али и бржу реализацију послова, пошто су се ова два предузећа на конкретним пројектима преклапала. Имали смо пуно отпора у Коридорима. Прво је њихова скупштина одбила одлуку владе о припајању, а онда су направили нову скупштину и прихватили одлуку. На седници владе ћемо имати финансијски уговор за припајање Коридора предузећу "Путеви Србије". Ново предузеће ће стартовати за петнаестак дана, а до Нове године биће изабрано и руководство тог предузећа.
 
Да ли сте изгладили односе са Русима, јер се причало да им нисте баш омиљени лик?
- Не бих рекла да нисам омиљена. Никада нисам имала проблем са Русима, већ са нашим људима, који су се заклањали иза Руса, чувајући сопствене интересе. Све оно што сам ја у Министарству енергетике урадила за "Јужни ток" није урадио ниједан претходни министар.
 
Зна ли се коначно због чега нису реализовани руски кредити за железницу?
- Сада смо тек потписали та два анекса уговора за рехабилитацију пруга на Коридору 10. Срећа је што нисмо платили никакве пенале за то, али су Железнице прошле године платиле пенале од пет милиона евра за нереализоване кредите узете од ЕБРД. За те паре могли смо да средимо све необележене прелазе. А плаћено је до сада на десетине милиона евра пенала и то не само зато што није било пројеката, већ због немара.
 
Када ће коначно бити изабран директор Железница Србије? Хоће ли то бити Милан Беко?
- Завршен је конкурс, стигле су пријаве 61 кандидата, а међу њима нема Милана Бека. Надам се да ће у наредних двадесетак дана комисија изаћи са три имена за која мисле да би могли да буду директори. Након тога "Железнице Србије" ће добити новог директора.
 
У скупштинску процедуру још није ушао сет закона о планирању и изградњи?
- У новембру. Тај закон је био спреман у јулу са одређеним предлозима за конверзију, али нема правог решења за то питање. Зато смо конверзију склонили из закона, а њу ћемо дефинисати посебним законом о имовинским односима.
 
Најавили сте црне и беле листе. Јесу ли готове?
- Дефинисали смо критеријуме. Са прелиминарном листом ћемо изаћи средином новембра, а коначна листа ће бити готова до 1. децембра. Нећемо дозволити да они који су на црној листи добију посао. 
 
Да ли ће у марту заиста били расписани избори и са којим поводом, ако је покрајински премијер реконструисао владу и обезбедио већину?
- Математички већина је већина и ту се потпуно слажем. Али кад мало боље погледате, то је накрпљена већина. Мали проценат гласова који има ДС директно штети развоју и грађанима Војводине, јер тамо ништа не функционише оним темпом као у остатку Србије. Осим тога, нити грађани верују у ту владу нити та влада верује у себе.
 
 
Аутор: МИРЈАНА Р. МИЛЕНКОВИЋ