Вести

ВЕСИЋ: ВУЧИЋЕВ ЖИВОТ ЈЕ УГРОЖЕН КАО ШТО ЈЕ БИО ЂИНЂИЋЕВ

Са министром грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Гораном Весићем једва смо успели да закажемо и реализујемо интервју, јер је он од јутра до мрака на терену. Прво смо га питали зашто је то тако и да ли уопште има слободног времена.

- Пријатељи ме зову радохоличарем, а ја само желим да ефикасно и темељно извршим задатке који су ми поверени. А када сте министар и радите за народ и државу коју највише волите, онда сте посебно мотивисани да се борите за најбоље резултате. Дакле, моје слободно време је увече. То време проводим са пријатељима, гледамо фудбал, слушамо плоче, идемо у позориште. Рецимо, наредне недеље је у Народном позоришту премијера мени посебно драгог Шекспировог дела "Магбет". Ноћу пишем, и то ме одмара.

* Да ли сте задовољни стањем које сте затекли у Министарству саобраћаја, грађевинарства и инфраструктуре?

- Никада ниједна институција не почиње од човека који долази на њено чело, тако да ће оно што ја урадим бити заслуга мојих претходника, као што ће неко ко ће доћи после мене спроводити пројекте започете током мог мандата. Сви ми који смо на челу овог ресора од 2012. године спроводимо визију јаке Србије коју је зацртао председник Републике Србије Александар Вучић. Захваљујући тој визији и напорима које су у њено остварење заједно уложили председник Вучић и Влада Србије, завршена је обилазница око Чачка, брза пруга Београд - Нови Сад, две деонице обилазнице око Београда, а започети су моравски, фрушкогорски и дунавски коридор, обилазница око Горњег Милановца и Ужица, саобраћајница од Новог Београда до Сурчина. Изграђено је хиљаде станова за припаднике снага безбедности широм Србије. То је политика континуитета коју ћу наставити да спроводим.

* С ким од колега имате најбољу сарадњу и како оцењујете рад премијерке Ане Брнабић?

- Влада функционише као тим. На челу тог тима налази се премијерка Брнабић, која је до сада показала изузетну спретност, водећи успешно владу већ шест година, и то у веома тешким условима. Обе владе премијерке Брнабић формиране су у тешким временима. Прва у времену пандемије коронавируса, а друга у условима рата у Украјини. Премијерка Брнабић је заједно с председником Вучићем успешно водила и води Србију кроз ове кризе и ми као министри имамо пуно поверење у њу.

* Јасно је да ће док траје светска економска криза, која је изазвана ратом у Украјини, бити мање новца за инфраструктурне пројекте. Који су то приоритетни пројекти које морамо наставити упркос кризи?

- Србија ће наставити да реализује најважније инфраструктурне пројекте јер је завршетак ових пројеката гарант даљег економског развоја наше земље. Захваљујући развоју инфраструктуре у последњих осам година, у време мандата председника Вучића, отворено је више од 250 фабрика у Србији. Што се тиче изградње брзе саобраћајнице од Шапца до Лознице, у овом тренутку се изводе радови на територији Лознице, на око 18 километара, а очекује нас ускоро почетак радова и на територији Шапца. На Фрушкогорском коридору постоје два кључна објекта - тунел Иришки венац, који пролази кроз Фрушку гору, који ће бити дугачак око 3.550 метара и мост преко Дунава дужине око 1.800 метара, који ће повезивати каћку страну са Петроварадином. Са обе стране тунела на улазном и излазном порталу осигуране су све косине, припремљени улазни портали и до сада је избушено 25 метара десне тунелске цеви. Када је у питању мост преко Дунава у оквиру фрушкогорског коридора, до сада је урађено 140 од 387 шипова моста. Завршетак обилазнице око Београда до Бубањ потока очекујемо до јуна 2023. године, а завршетак деонице Сурчин – Нови Београд до марта следеће године. У току је израда пројектне документације за ауто-пут "Вожд Карађорђе", такозвани шумадијски коридор укупне дужине око 220 километара, који ће повезати источну са централном и западном Србијом. Овај пројекат ће се градити у фазама. Убрзано радимо на пројекту за брзу саобраћајницу Београд – Зрењанин – Нови Сад, као и за тзв. смајли саобраћајницу, од Бачког Брега до Накова.

* Најавили сте да ће нова зграда Аеродрома "Никола Тесла" бити завршена до краја године, да ли је то реално?

- Очекујемо да до краја године имамо нов терминал на Аеродрому "Никола Тесла", који ће бити најмодернији у Европи. Површина новоизграђеног терминала биће 50.000 квадратних метара. Тиме ћемо испунити услов да до 2030. аеродром може да прими десет милиона путника. Важно је да ће концесионар, француски "Ванси", извршити обавезу и за првих пет година инвестирати 732 милиона евра, чиме добијамо аеродром који прима већи број путника јер му је капацитет пре концесије био до пет и по милиона путника. Ово је велика шанса за развој наше националне авио-компаније "Ер Србија", али и шанса да Србија постане главни хаб у овом делу Европе за авионски карго саобраћај.

* Расправа о ребалансу буџета у парламенту је била више него бурна, да ли је могуће да власт и опозиција постигну консензус о било којој теми?

- Србија је демократска земља, тако да је парламент место за живе политичке расправе. Добро је да је то опозиција схватила и да се вратила у Скупштину уместо да покушавају да дођу на власт на улици. Није добро да поједини опозициони посланици ту расправу спуштају на ниво личних увреда. Такве расправе не приличе највишем законодавном телу једне државе. Подсетићу вас да је Српска напредна странка била четири године у опозицији пре него што је дошла на власт. Али посланици СНС никада у парламенту нису вређали своје политичке противнике, већ су нудили конкретна решења како да помогну Србији и њеним грађанима у периоду најгоре аутократске власти Бориса Тадића. Грађани су то препознали и гласали су за СНС на изборима. Наша партија се није уздала у странце да ће да је доведу на власт, већ смо вредно радили, учили и предлагали решења која смо после и применили када смо дошли у прилику, да креирамо политику и пут којим ће се Србија даље развијати. Волео бих и да садашња опозиција размишља на тај начин јер то би допринело подизању квалитета расправе у парламенту и подстакло би посланике опозиције да се боље припремају за седнице.

* Срђан Лалић, који сведочи на суђењу криминалном клану Вељка Беливука и Марка Миљковића, признао је да су причали и планирали убиство председника Србије Александра Вучића, како то коментаришете?

- На суђењу клану Беливук-Миљковић потврђено је оно што смо сви знали, да је живот председника Вучића угрожен. Желе да убију Вучића, јер је стао на пут мафији и није дозволио да Србијом господари криминал. Забринут сам за председника јер сам већ једном, а ово ме сада подсећа на тај период, сведочио томе када је велики део јавности умањивао претње Зорану Ђинђићу пред атентат. Исто данас раде Вучићу. То је опасно и просто ми је невероватно да људи могу да буду толико неодговорни. Чули смо да је за Вучићеву главу нуђено пет милиона евра, а ја позивам надлежне органе да хитно утврде ко је плаћао организовање атентата на председника Вучића и ко је политички подржавао тај клан јер је јасно да покушај убиства шефа једне државе не може да се спроведе без политичке подршке.

* Премијерка је рекла да опасност по живот председника није прошла и да су налогодавци на слободи и ван домашаја служби. Шта ви кажете на то?

- Опасност сигурно није прошла. Верујем да ће наше службе безбедности и наше Министарство унутрашњих послова, с министром Братиславом Гашићем на челу, успети да приведу правди оне који је требало да буду непосредни извршиоци убиства председника, као и њихове политичке инспираторе. Заштита живота председника мора да буде приоритет за државу јер је то заштита нашег уставног поретка и гарант даљег очувања независности у одлучивању и вођењу државе, за шта је симбол Александар Вучић.

 

УСКОРО НОВА КЊИГА О ДРУШТВЕНИМ МРЕЖАМА

* Бићете први политичар који ће објавити књигу о друштвеним мрежама?

- Друштвене мреже и њихова примена у политичком раду постале су предмет мог великог интересовања у претходном периоду. Оне су на неки начин моја страст, као и моје књиге. Завршио сам писање уџбеника о политичким комуникацијама на друштвеним мрежама. Ускоро ћу га објавити и то ће бити прва књига на српском језику из те области у региону и Европи.

 

МОРАВСКИ КОРИДОР НАЈВЕЋЕ ГРАДИЛИШТЕ У СРБИЈИ

- Моравски коридор дужине 112 км, где је сваког дана ангажовано готово 3.900 радника са око 1.700 јединица механизације и транспортних средстава, представља највеће градилиште у Србији. Радови се изводе на око 90 километара трасе. Деоница моравског коридора од Појата до Макрешана биће пуштена до априла наредне године, а до Кошева одмах после Крушевца, до септембра наредне године. Деоница Адрани – Прељина биће пуштена у првој половини 2024. године, а деоница од Кошева до Адрана, која омогућава излазак Трстеника, Врњачке Бање и Краљева на ауто-пут, у првој половини 2025. године. Ја сам рођен у Крушевцу, а одрастао сам у Краљеву, и откад знам за себе прича се о том путу. Само је председник Вучић успео да га направи.

 

 

 

Извор: Ало