Вести

ВЕСИЋ: ТРЕНУТНО СЕ РАДИ НА ПУТНОЈ МРЕЖИ ВРЕДНОЈ ВИШЕ МИЛИЈАРДИ ЕВРА

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић рекао је да је планирано да део обилазнице око Београда, од моста на Сави код Остружнице до Бубањ потока, буде пуштена у саобраћај у јуну наредне године, а да брза саобраћајница Нови Београд-Сурчин буде завршена у марту.

"У овом тренутку ради се петља Авала, тунел Бели поток као и излаз на самој петљи Бубањ поток према Београду. Ово су све радови који су преостали како би тај део наше обилазнице, који је иначе дужине 47,7 километара, био завршен", рекао је Весић.

Министар је напоменуо да се очекује уговарање последњег дела обилазнице од Бубањ потока до Панчева са великим друмско-железничким мостом преко Дунава код Винче.

"Чињеница је да се највише радова на обилазници дешава од 2014. године, од када је председник Александар Вучић ставио инфраструктурне пројекте као приоритет своје политике", рекао је Весић.

Весић је навео како је на почетку ауто-пута "Милош Велики" остало да се заврши још осам километара од Новог Београда до Сурчина.

"Недавно сам обишао ту саобраћајницу. Остало нам је од осам километара да завршимо део око окретнице на Новом Београду и то ће бити најбржи излаз грађанима који живе у овом делу града на ауто-пут ''Милош Велики''. Ова саобраћајница по плану треба да буде пуштена у марту следеће године и како стоје ствари тако ће и бити јер је завршено у овом тренутку преко 80 одсто саобраћајнице", изјавио је Весић.

Додао је како је на деоници Прељина-Пожега овог ауто-пута завршено око 55 процената радова, јер је она доста компликована.

"На том потезу имамо Тунел Лаз, где је урађен ископ 82 одсто, процењен датум пробијања тунела је март 2023. године за десну цев и мај 2023. године за леву тунелску цев. Затим ту је и тунел Муњино брдо, ту је ископ 62 одсто, укупно је урађено преко 54 одсто радова, процењен датум пробијања тунела је мај 2023. године", прецизирао је Весић.

Навео је да се код Лучана паралелно изводе радови и решавају се проблеми експропријације, као и код Прилипца.

Весић је говорио и о важности Фрушкогорског коридора, захваљујући коме ће Нови Сад добити два нова моста, а тунел испод Фрушке горе дужине 3.550 метара ће допринети убрзавању саобраћаја, смањењу потрошње горива и очувању Националног парка Фрушка Гора.

Министар је рекао да се на железници, осим 108 километара брзе пруге Нови Сад-Суботица, ради и на припреми изградње брзе пруге Београд-Ниш дужине 210 километара, где би радови требало да почну 2014. године а да буду завршени 2028. године.

Весић је још навео радове на прузи Ниш-Прешево дуге 130 километара за брзине до 160 километара на час, затим 150 километара пруге Сталаћ-Краљево-Рибница за брзине до 120 километара на час и од Ваљева до Врбнице према Црног Гори.

 

 

Извор: Танјуг/РТС 1