Вести

МИХАЈЛОВИЋ: СРПСКО НЕБО ЈЕ СИГУРНО, ГРАДИМО НОВИ И МОДЕРНИЈИ КОНТРОЛНИ ТОРАЊ

Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, обишла је са директором Kонтроле летења Србије и Црне Горе (СМАТСА) Предрагом Јовановићем радове на изградњи новог контролног торња на Аеродрому "Никола Тесла" и том приликом изјавила да улагања државе у ваздушни саобраћај захтевају и нов модеран контролни торањ, те да је инвестициони програм СМАТСА вредан 120 милиона евра.

Михајловић је рекла да је српско небо сигурно и да тако треба да остане, нарочито у времену када очекујемо нове дестинације и руте.

"Српско небо такође треба да подржи и нове аеродроме које градимо. Поред "Николе Тесле", аеродрома са бројним могућностима за развој и инвестицијама путем концесије вредним преко 700 милиона евра, развијамо и краљевачки аеродром с циљем да постане највећи карго аеродром у региону. Подигли смо и нишки аеродром, који је прошле године имао 440.000 путника. Поред торња у Београду, крајем следеће године крећемо у изградњу контролног торња у Нишу", рекла је Михајловић.

Михајловић је рекла и да ће нови контролни торањ бити висок 75 метара, за разлику од постојећег који је стар 60 година и висок 40 метара.

"То нам говори да радимо по свим светским стандардима и најмодернијим технологијама, развијајући ваздушни саобраћај тако да је он данас део света. И није случајно да имамо директан лет до Њујорка, као што нису случајни ни велики рад и улагања у овај сектор", рекла је Михајловић.

 

Држава рехабилитовала више од 500 км пруга

Михајловић је честитала радницима у железничком сектору Дан железничара и изјавила да држава у железнички саобраћај улаже једнако као у ваздушни и друмски.

Михајловић је истакла да је држава у претходних неколико година рехабилитовала више од 500 километара пруга, али и да је у току нови инвестициони циклус у железничком саобраћају.

Михајловић је указала да држава улаже у изградњу брзе пруге Београд - Будимпешта, као и да се припрема за изградњу пруге до Ниша, подсетила је да је завршена пруга од Ресника до Ваљева и додала да ће бити настављена до Бара.

"Некада је железница постојала много више на папиру, него у стварности. Просечна брзина наших возова била је од 20 до 45 километара на сат, чини ми се да људи који мало брже возе бицикл су ишли брже од наших возова", рекла је Михајловић.

Истиче да то данас више није случај и да држава много улаже у железницу, подједнако као у друмски и ваздушни саобраћај.

Михајловић је додала и да сва улагања државе не би била могућа без људи који раде у железничком сектору.

 

 

Извор: Танјуг